3 wkurzające taktyki marketingowe (przestań to robić)

3 wkurzające taktyki marketingowe (przestań to robić)

Ostatnią rzeczą, jaką chcesz zrobić to zdenerwować Twojego potencjalnego klienta.

Przyciągnięcie uwagi klienta i próba zainteresowania Twoim produktem lub usługą to czasochłonne i kosztowne zajęcie. Możesz mieć pewność, że jeśli podniesiesz ciśnienie klienta złą taktyką marketingową, nigdy więcej go nie zobaczysz.

Dlatego dobrze Ci radzę unikać tych 3, wkurzających taktyk marketingowych:

 

1. Wyskakujące zewsząd okienka pop-up

Jeśli wejdziesz na stronę i natychmiast zaczną wyskakiwać różne okienka do zapisów na listę, z ofertami, z promocjami, z góry, z boku, z dołu itd. to masz duże szanse na to, że zdenerwujesz klienta, zanim jeszcze zapozna się z Twoją ofertą.

Jest czas i miejsce na takie działania. Pop-upy mają oczywiście swoje miejsce w lejku sprzedażowym. Warto ich używać do zbierania leadów czy informowania o nowościach na twojej stronie.

Jeżeli jednak masz dużo do zaoferowania, wykorzystuj strony lądowania czy squeeze page. Linki do nich umieść na stronie w odpowiednich wpisach (o pasującej tematyce) czy na panelu bocznym.

Natomiast unikaj takich wyskokowych okienek na Twojej stronie głównej. Tam najlepiej sprawdzają się pop-upy które uruchamiają się gdy ktoś wychodzi już z Twojej strony. W ten sposób możesz zaproponować lead magnet osobom, które nie zdecydowały się na zakup Twojego produktu głównego. Może nie zauważyły twojego lead magnetu oglądając stronę.

Ogranicz się też do jednego. Jest to dużo skuteczniejszy sposób na zbieranie maili niż wyskakujące okno zaraz po wejściu na stronę lub chwilę później. Twoja strona nie odstraszy też ilością skaczących na odwiedzającego ofert.

 

2. Wysyłanie maili bez możliwości wypisywania się

Dzień w dzień dostaję znakomite oferty współpracy z królem z Arabii Saudyjskiej. Jestem takim szczęściarzem, że piszą do mnie milionerzy z Afryki, biznesmeni z Chin. Każdy z nich ma dla mnie wyjątkową ofertę współpracy.

Dostaję też mało interesujące maile z Polski czy też z Wielkiej Brytanii. Każdy z tych maili ma jedną podstawową wadę. Nie można się wypisać z takiego arcyciekawego newslettera.

Mam kilka takich osób, które umieszczają linki do wypisania się z listy, co czynię pospiesznie. Na drugi dzień jednak znowu dostaję maile o możliwości przedłużenia niektórych części mojego ciała i inne ciekawe propozycje.

Takie taktyki marketingowe są denerwujące i nie działają. Ja mogę oznaczyć delikwenta jako spam. Autor takich praktyk natomiast pewnie szybko ma zablokowane konto.

Nie  staraj się utrzymywać ludzi na swojej liście na siłę. Tu nie chodzi o ilość ale o jakość. Jeśli skupisz się na dostarczaniu wartości, to na twojej liście zostaną żywo zainteresowane osoby. Takie osoby kupują.

[bctt tweet=”Nie wkurzaj swojego potencjalnego klienta. 3 taktyki marketingowe, których musisz zaprzestać teraz!” username=”informator_e”]

Duża lista nie jest potrzebna do tego żeby dużo zarabiać. Potrzebna jest lista zaangażowana. Dlatego nie bój się wypisywania się ludzi a nawet sam sprzątaj swoją listę co jakiś czas. Zaufaj mi, jeśli ktoś nie jest zainteresowany Twoją ofertą to lepiej puść go wolno. Skup się na tych, którzy zainteresowani są, co z pewnością Ci się opłaci.

 

3. Reklamowanie webinarów na żywo (kiedy w rzeczywistości są nagrane dużo wcześniej)

Wyznaczony dzień. Konkretna godzina. Czekam, czekam, czekam… po czym pokazuje mi się webinar puszczony z YouTube. O co tu chodzi???

Na dodatek kiepskie próby wiarygodności typu, “ok,ok, dajcie znać czy mnie słychać…” Co to ma być? Człowieku, sprzedajesz mi kiepskie oszustwo i chcesz, żebym coś od Ciebie kupił?

Webinary to doskonałe narzędzie do sprzedawania, ale musisz to robić z głową i uczciwie. Jeśli reklamujesz webinar, który ma być na żywo to trzymaj się tego.

Jeżeli nie chcesz lub nie możesz zrobić webinaru albo może masz nagranie – to zwyczajnie zaoferuj to nagranie. Zamiast zaczynać wyczekiwany webinar od takiego zniesmaczenia możesz zaoferować natychmiastowy dostęp do nagrania. Im bardziej będziesz transparentny tym więcej ludzi Ci zaufa i zyskasz klientów.

Oszukując daleko nie zajedziesz. Oczywiście, że automatyzacja pracy jest potrzebna. Musisz jednak wiedzieć kiedy z niej skorzystać a kiedy należy z niej zrezygnować.

Przy budowaniu swojej pozycji na rynku musisz być uczciwy w stosunku do klienta. Naciągane taktyki marketingowe mogą przysporzyć Ci dużo kłopotu. Negatywne opinie i nieprzyjazny marketing szeptany nie są Ci potrzebne.

Bądź uczciwy i oferuj prawdziwą wartość potencjalnym klientom. Dzięki temu zyskasz dobre opinie i unikniesz niezadowolonych klientów.

 

Nigdy nie masz drugiej okazji do zrobienia pierwszego wrażenia  ~Will Rogers

 

Wszyscy jesteśmy ludźmi i Ty i twoi klienci. Pamiętaj że ludzie więcej pomyłek Ci wybaczą jeśli będziesz szczery. Natomiast ciężko będzie zaskarbić sobie ich zaufanie jeśli będziesz mijał się z prawdą, nawet w tak drobnych sprawach jak nagrany webinar, reklamowany jako na żywo.

Nie wkurzaj swoich potencjalnych klientów a odpłacą Ci się miłą atmosferą. Uczciwe taktyki marketingowe to też dbanie o  siebie samego i o swój biznes. Pamiętaj o tym!

Jeśli chcesz więcej sprzedawać, to proponujemy Ci lepsze sposoby, obejrzyj koniecznie film: „Jak sprzedawać co chcesz i komu chcesz”

 

 


Business vectors designed by Freepik