6 SEO trendów, na które warto zwrócić uwagę w 2017 roku

Chcesz trzymać rękę na pulsie? Poznaj SEO trendy 2017 roku. Search Engine Optimization (pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie) to ciągła zagadka. Częste zmiany i nowe pomysły zawsze zaskakują. Część taktyk SEO zawsze będzie dobra i skuteczna. Część niestety trzeba będzie zmienić. Jeśli chcesz wiedzieć na co zwrócić uwagę w tym roku to zapraszam.

 

1. Użyteczność strony

 

Google chce zadbać o to, żeby treści w internecie były  jak najbardziej przydatne dla użytkowników. Co prawda, nie wiemy dokładnie jak działają jego algorytmy, ale o tym wypowiada się jasno. Internet jest dla ludzi i to, co jest dla nich ciekawe, wartościowe i użyteczne, będzie promowane. Skupianie się więc na jakichś sprytnych taktykach, jeśli nie masz użytkownika w głowie, nie ma sensu. Oferuj prawdziwą wartość. Niech twoja strona przyciąga ludzi, niech chcą na niej długo zostać a potem jeszcze się podzielić nią ze znajomymi. To jest podstawa SEO w 2017 r, a połączona ze skutecznymi taktykami, przyniesie wiele korzyści.

 

2. HTTPS – to już nie jest opcja

 

Hypertext Transfer Protocol Secure – to protokół, który zabezpiecza przepływ danych pomiędzy Twoją stroną a komputerem użytkownika. Coraz większa ilość internautów zwraca uwagę na bezpieczeństwo w sieci. Jeszcze kilka lat temu to wszystko wyglądało zupełnie inaczej. Dzisiaj warto pochylić się nad dodatkowymi kosztami uruchomienia https. Na dodatek Google potwierdziło, że strony z protokołem https będą oceniane wyżej.

 

3. Dużo treści na stronie

 

To zawsze działało i nadal będzie działać. Czyli wpis na blogu, który ma ponad 2,000 słów i jest czytany do końca będzie dobrze oceniany przez Google. Najlepiej jeśli będzie to jeden z wpisów, tzw. Epickich – wnoszących wartość lub wyzwalających emocje u czytelnika – taki ma dużą szansę zainteresować potencjalnych klientów. Długi ale i dostarczający wartości wpis obniży wskaźnik odbicia, który wpływa negatywnie na rankingi Google. Dlatego taka taktyka ustrzeże Cię od złej oceny Google.

 

4. Media społecznościowe będą ważnym wskaźnikiem dla Google

 

Aktywność na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn jest podstawą. Ilość udostępnień Twojej strony w mediach społecznościowych staje się jednym z ważniejszych wskaźników dla Google. Na chwilę obecną nie jest aż tak istotne z jakiego powodu Twoja strona będzie udostępniana. Dobrym chwytem jest pytanie o opinię i komentarze na Facebooku. Nawet jeśli te opinie i komentarze nie są dla Ciebie przychylne to dla Google i tak rośniesz w rankingach. Jeśli ludzie dzielą się Twoją stroną, to pokazują Google, że jest ona użyteczna.

 

5. Prędkość strony

 

Jest ważna. Co za tym idzie strona taka będzie pokazywana wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Nawet jeśli będziesz miał bardzo dobrą i interesującą treść na stronie to nic nie da jeśli będzie ona za wolna. Dzisiaj czas liczy się ponad wszystko.

Jednym z tego przejawów jest nowa technologia AMP – przyspieszone strony mobilne, których czas ładowania jest zredukowany prawie do zera. Innowacja godna uwagi w 2017 r.

 

6. UX jak w user experience, czyli jak się czuje użytkownik na twojej stronie

 

Jeśli masz przyjazną stronę. Czystą, przyjemną to każdy użytkownik zostanie długo na niej. To powoduje, że Google wie, że w wynikach wyszukiwania pokazał dobrą stronę. Niski wskaźnik odbicia do tego długi czas pozostania na stronie użytkowników znacząco wpływa na podniesienie w rankingu wyszukiwania. Zadbaj o dobre samopoczucie osób na Twojej stronie a z pewnością poszybujesz na pierwsze miejsce w Google.

 

7. Linki ciągle w modzie

 

Im więcej masz backlinków tym lepiej. Im więcej osób będzie się dzieliło Twoją stroną tym wyższe będziesz miał wskaźniki. Dlatego staraj się tworzyć wartościowe treści na stronie. Zrób wszystko, żeby zainteresować jak największą ilość odbiorców i daj możliwości do podzielenia się Twoją stroną. Dodaj ikony od mediów społecznościowych. Zaproś do współpracy innych blogerów. Poproś o wpisanie linku do Twojej strony na innych popularnych portalach.

[bctt tweet=”Trzymaj rękę na pulsie. 6 SEO – trendów na 2017 rok. ” username=”informator_e”]

Jak sam widzisz trzeba trzymać rękę na pulsie jeśli chodzi o SEO. Kilka małych poprawek może polepszyć wyszukiwanie Twojej strony. A co za tym idzie będziesz miał darmową reklamę i nieograniczony dopływ nowych klientów. Według wszystkich badań, większość klientów bardziej ufa wynikom wyszukiwania organicznego niż reklamą. Dlatego warto pochylić się nad SEO i zwiększyć swoje szanse.

 

Jeśli nie wiesz jak optymalizować swoja stronę pod wyszukiwanie w przeglądarkach internetowych, to możesz się nauczyć tutaj.

 


Business vectors designed by Freepik

3 komentarze

  • Dobrze to wszystko wiedzieć mając bloga. Bardzo fajnie napisane – pozostanie w pamięci :)

Comments are closed.

Scroll to Top