5 Rzeczy, których nie wiesz o reklamie na Facebooku

5 Rzeczy, których nie wiesz o reklamie na Facebooku

Facebook – jedni go kochają, drudzy nienawidzą. Jednak jako przedsiębiorca nie możesz go ignorować. Jeśli myślisz, że reklama na Facebooku nie jest dla Ciebie, to czytaj dalej.

Obecność tego giganta możesz zobaczyć w każdym zakątku internetu. Na każdej stronie internetowej i na każdym smartphonie.

 

Dla ponad 30% społeczeństwa Facebook to główne źródło informacji.

Dla każdego właściciela firmy jest to idealne medium do zwiększenia sprzedaży. Niezależnie od tego czy masz jednoosobową działalność czy zatrudniasz pracowników. Jeśli myślisz, że reklama na Facebooku nie jest dla Ciebie, to zobacz 5 rzeczy, których nie wiesz o reklamie na Facebooku:

 

1. Twoi potencjalni klienci są na Facebooku

W Polsce ponad 15 mln osób  jest aktywnych na Facebooku, miesięcznie. Nie ma takiego biznesu, który nie znajdzie tam swojego klienta.

 

 

W bardzo prosty sposób możesz dobrać osoby, którym chcesz pokazać Twoją reklamę. Niezależnie od tego czym się zajmujesz i co sprzedajesz. Znajdziesz tam swojego klienta w 5 minut.

 

 

Odnalezienie osób zainteresowanych ubrankami dla dzieci zajęło mi 2 minuty. Jak sam widzisz jest to około 3 mln osób miesięcznie.

Ale możesz wyszukać bardziej skomplikowanych odbiorców.

 

 

Zobacz – w 2 minuty wyszukałem wszystkie osoby zainteresowane jajecznicą. Trochę może dziwny przykład ale mam nadzieję, że uzmysłowi Ci jak potężne jest to narzędzie.

Dzięki takim możliwościom precyzyjnie odnajdziesz swojego klienta i dotrzesz do niego ze swoją ofertą. Nie musisz przekonywać niezainteresowanych ludzi, że potrzebują tego, co sprzedajesz. Znajdź ludzi, którzy tego szukają.

 

2. Możesz pobrać wszystkie informacje o Twoim potencjalnym kliencie z reklamy na Facebooku

Dzięki takiej opcji jak formularz możesz dostać praktycznie wszystkie informację o osobie, która kliknęła w Twoją reklamę.

Wyobraź sobie taką sytuację, że dostajesz imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu i jeszcze może adres zamieszkania osoby, która jest zainteresowana Twoją ofertą. Czy może być coś lepszego?

Facebook formularz umożliwia pobranie takich informacji. Na dodatek Twój potencjalny klient nie musi wpisywać ani jednego znaku w tym formularzu. Wszystko zrobi za niego Facebook.

Zobacz jakie informacje możesz pobrać automatycznie.

 

 

Taka reklama to marzenie każdego przedsiębiorcy. Na dzień dzisiejszy mało kto wie o takiej opcji i jeszcze mniej osób z tego korzysta.

 

 

 

3. Reklamy umieszczane na Facebooku są pokazywane również na Instagramie

Jak bym zadał Ci pytanie czy lubisz marnować pieniądze to odpowiedź byłaby oczywista. NIE. Dlatego musisz wiedzieć, że Twoje reklamy z FB pokazywane są również na Instagramie i to za darmo. Nie musisz nawet posiadać tam konta, żeby Twoja reklama tam działała. Dzięki temu możesz zwiększyć zasięg Twojej reklamy i to w znaczny sposób.

W moim przypadku jest to potencjał 38 tysięcy osób dziennie.

 

 

Na dodatek przy budowaniu reklamy na FB możesz zobaczyć jak Twoja reklama będzie się prezentować na Instagramie.

 

 

Także wszystko masz pod kontrolą.

 

4. Reklama na facebooku może być wyświetlana lokalnie i na świecie

Reklama na Facebooku jest dla dużych graczy. To nie dla mnie…

Hmmmm, jesteś pewny? Moim zdaniem mocno się mylisz. Lokalną działalność też możesz reklamować na Facebooku.

Na dodatek Facebook daje Ci tu ogromne możliwości. Możesz wybrać dokładnie komu oraz dokładnie gdzie chcesz pokazywać swoją reklamę.

Możesz wybrać cały kraj

 

 

Możesz wybrać województwo.

Możesz wybrać konkretne miasto.

A jeśli masz biznes lokalny to możesz wybrać, że chcesz pokazywać reklamę w promieniu 1 kilometra od Twojego sklepu.

 

Dzięki tej opcji możesz stworzyć reklamę lokalną lub ogólnokrajową. Wszystko zależy od Twojego zasięgu.

Także, jak sam widzisz, każdy może reklamować swój biznes na Facebooku.

 

5. Przyklej reklamy na Facebooku do klienta

Tworząc reklamę na Facebooku nie musisz nic wiedzieć o Twoim potencjalnym kliencie. Dzięki takiej opcji jak Pixel, Twoja reklama będzie pokazywana każdemu kto był u Ciebie na stronie lub sklepie i nie dokonał zakupu.

Aby to wykorzystać musisz jedynie zainstalować Pixel Konwersji u siebie na stronie.

 

 

Jest to kod, który “widzi” kto był u Ciebie na stronie i potem tej osobie pokazuje Twoją reklamę. Na dodatek, możesz dać mu znać, żeby nie pokazywał reklam tym osobom, które dokonały zakupu. (W końcu ustaliliśmy, że nikt nie lubi marnować pieniędzy, tak?)

Ta metoda jest znana jako retargeting. Bardzo skuteczna i polecana każdemu kto ma swoją działalność. Skuteczna z tego względu, że tylko 1% osób podejmuje decyzję o zakupie za pierwszym razem. Dlatego pozostałym 99% musisz przypominać o sobie. I do tego właśnie został stworzony retargeting.

 

Facebook jest największą bazą danych o Twoich klientach. Jest to ogromna kopalnia wiedzy. Na dodatek powiększa się z każdą chwilą. To nie jest żart! Baza FB powiększa się z prędkością 8 osób na 1 sekundę. Lub jak wolisz 7,246 osób co 15 minut. 

[bctt tweet=”Facebook jest największą bazą danych o Twoich klientach. To ogromna kopalnia wiedzy. Na dodatek powiększa się z każdą chwilą.” username=”informator_e”]

Mam nadzieję, że teraz sam widzisz jaką szansę stwarza Ci Facebook. Możesz go nie lubić, ale jeśli prowadzisz biznes to musisz wziąć pod uwagę, że twoi klienci tam właśnie przebywają. Czas poważnie rozważyć inwestycję w reklamy na Facebooku jeśli chcesz rozwijać swoją działalność. To nie jest takie trudne.

Jeżeli przekonałem Cię, że warto reklamować się na Facebooku, to nie trać czasu, naucz się jak to robić tutaj.


Business vectors designed by Freepik

2 komentarze do wpisu „5 Rzeczy, których nie wiesz o reklamie na Facebooku”

Możliwość komentowania jest wyłączona.