Chcesz zrobić kurs online? Unikaj tych 4 błędów

Błąd 1. Za dużo informacji

Może się wydawać, że im więcej informacji napakujesz do swojego kursu tym większą wartość będzie miał.

Często tworzymy kursy na tematy, które nas pasjonują i którymi sami się mocno interesujemy. Stąd potrzeba by zawrzeć w kursie wszystko, co wiemy na dany temat.

Tymczasem kursant kupuje kurs, bo chce dostać gotowe rozwiązanie, skrót. Taki, który pozwoli mu osiągnąć pożądany rezultat w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszej ilości treści do skonsumowania.

Ludzie chcą określonych efektów a nie tony materiałów do konsumpcji. Kurs nie ma być długi, ma być skuteczny.

 

Błąd 2. Skupienie się wyłącznie na tworzeniu kursu a nie na promocji

W kursach online jak w każdym biznesie, a może i jeszcze bardziej, trzeba zastosować zasadę – 20% czasu twórz dobrej jakości treści i 80% czasu je promuj.

Jeśli masz pokaźne grono fanów, którzy tylko czekają aż w końcu zaczniesz sprzedawać kurs, to nie masz się czym martwić.

Jeśli jednak tak nie jest, to równocześnie z tworzeniem kursu, a nawet i dużo wcześniej (jeśli chcesz zrobić przedsprzedaż, co jest bardzo wskazane) pomyśl o tym jak zaangażujesz swoją społeczność i przygotujesz ją do ogłoszenia sprzedaży kursu.

Dobry plan marketingowy dla kursu powinien zaczynać się na jakieś 6 tygodni przed. Pomyśl, o czym w tym czasie możesz pisać na blogu lub newsletterze, co zainteresuje Twoją społeczność na tyle, by chcieli kupić kurs.

Promocja kursu nie musi być skomplikowana ani trudna. Ważne by była dobrze zaplanowana i nie zaniedbywana.

 

Błąd 3. Przykładanie za dużej wagi do rozwiązań technicznych i gadżetów

Mam tu na myśli skupienie się na technicznych aspektach tworzenia kursu – narzędziach, programach, platformach, sprzęcie. Oczywiście, że potrzebny jest sprzęt by stworzyć treści do kursu. Oczywiście, że wideo trzeba czymś nagrać. Potrzebna jest też platforma do kursu, która to wszystko pomieści i uniesie.

Tylko prawda jest taka, że rozwiązania techniczne idą do przodu jak burza. Już za pół roku od teraz będą lepsze niż te których teraz użyjesz. I na prawdę to nie ma aż takiego znaczenia jakiej kamery używasz i czy tego czy tamtego mikrofonu.

Po prostu upewnij się, że dobrze jest widać i słychać to, co masz do przekazania.

Niektórzy tak przejmują się rozwiązaniami, których potrzebują, że doprowadza ich to do paraliżu i nie robią nic lub skutecznie opóźniają swoje działania. (Dlatego nasze zalecenia dotyczą tylko najprostszych i najczęściej bezpłatnych rozwiązań, które możesz użyć natychmiast).

A fakt jest jeden: jeszcze żaden gadżet, nigdy nie sprawił, że jakiś kurs zrobił furorę.

To Ty i to, co masz do przekazania się liczy i warunkuje sukces Twojego kursu. To, czy pomagasz ludziom i czy umiesz to zakomunikować.

Jeśli tak, to twój kurs odniesie sukces, nawet jeśli będzie bardzo prosty technicznie, ale w drugą stronę to nie działa. Jeśli zawartość jest ludziom niepotrzebna, to choćby kurs był cały profesjonalnie wykonany, nie sprzeda się.

 

Błąd 4. Tworzenie kursu, który myślisz, że ludzie potrzebują

Niezaprzeczalna prawda jest taka – ludzie najczęściej kupują to, czego chcą a nie to, czego potrzebują.

Jaka jest różnica? No taka, że jeśli mówiąc o swoim kursie będziesz opowiadać, czego potrzebują to jest ryzyko, że nikt nie zwróci uwagi na to co mówisz.

To jest problem zasadniczy. Domyślam się bowiem, że nie chcesz zrobić kursu, którego nikt nie kupi. Dlatego jeśli Twój pomysł nie jest sprawdzony w boju pracy 1:1 z ludźmi, to warto go sprawdzić zanim się napracujesz.

  • Czy jest rynek na to, co chcesz stworzyć?
  • Czy Twoja grupa docelowa jest zmotywowana wystarczająco? Czy szuka rozwiązań?
  • Czy stać ją na kupno rozwiązania?
  • Czy potrafisz znaleźć tych ludzi?

Kiedy ustalisz już, że taka grupa istnieje, wtedy przed Tobą następne zadanie. Ustal w jaki sposób i jakim językiem grupa ta mówi o swoim problemie i pytaniu. Zapisuj sobie dokładne zwroty i wyrażenia aż zobaczysz wzór. Wyczytasz z niego jakie są podstawowe problemy twojej grupy docelowej, czego ona pragnie i jak o tym mówi.

Dzięki temu uzyskasz wspaniałe źródło informacji i tekstów do użycia w Twoim planie promocji, naszkicujesz plan Twojego kursu i skutecznie skomunikujesz się z Twoimi klientami.

Sprzedawaj ludziom to, czego chcą, a dostarczaj to, czego potrzebują.

 

 

Lista oczywiście nie jest zamknięta, także daj znać w komentarzu, czego Ty radzisz unikać w biznesie online?

 

Z pozdrowieniami!

Twój Informator ;)

 

6 komentarzy

Comments are closed.

Scroll to Top