7 błędów, które popełniasz reklamując się na Facebooku

Moc reklamy na Facebooku jest ogromna. Czasy ulotek i wizytówek dla większości biznesów (jeśli nie wszystkich) się skończyły.

W czasach kiedy wszyscy są prawie ciągle w internecie, z nosem w smartphonach, korzystanie z możliwości jakie dają social media jest nie do zakwestionowania…

… a w Polsce króluje Facebook

Zobacz jakie popełniasz błędy reklamując się na Facebooku

 

1. Promujesz posty

Wiem, że Facebook Cię zachęca aby promować posty, szczególnie te które przyciągają więcej uwagi, podpowiadając jaki budżet wystarczy, ale nie warto to robić

To znaczy promowanie postu ma swoje miejsce, szczególnie na początku, kiedy się uczysz reklam, ale nie jest optymalnym sposobem wykorzystania reklamy na Facebooku a więc i twoich pieniędzy

Zamiast tego: rób kampanie w power edytorze, dają Ci dużo więcej kontroli nad tym na co wydajesz pieniądze

Nawet jeśli chcesz wykorzystać funkcję promowania postu, to zacznij od określenia i zapisania swojej grupy docelowej w statystykach grupy odbiorców, osiągniesz lepsze efekty niż przy wykorzystaniu samej funkcji promuj post

 

 

2. Nie zastanawiasz się kiedy puścić reklamę

Większość ludzi używa mediów społecznościowych w weekend, więc najlepiej dotrzesz do nich w weekend, szczególnie jeśli nie masz budżetu by twoje reklamy hulały po Facebooku na okrągło, to ogranicz się do reklamy w weekend dla lepszych efektów. Tak będzie w większości przypadków choć tak naprawdę, to może się trochę różnić w zależności od Twojej grupy docelowej.

Zamiast tego: Zaobserwuj kiedy więcej osób klika w Twoje kampanie reklamowe i puszczaj swoje reklamy tylko w te dni.

 

 

3. Używasz tekstu na swoich obrazach

Kiedyś nawet było ograniczenie, do 20% obrazu mógł stanowić tekst, ale zostało zniesione. To jednak ciągle nie jest dobry pomysł, żeby na twoim obrazie było dużo tekstu. Po pierwsze Facebook będzie chętniej pokazywał twoją reklamę bez tekstu. Po drugie obrazy mają dużą moc, wybierz te, które przyciągają uwagę i nie zasłaniaj ich napisem.

Zamiast tego: niech tytuł i tekst twojej reklamy przekazuje twoją informację a zdjęcie, niech przyciąga uwagę

 

 

2. Używasz tylko jednego obrazu

Bez dodatkowych opłat możesz ustawić opcje reklamy z różnymi obrazami, co pomoże Ci zoptymalizować twoją reklamę. (To znaczy wyszlifować ja jak diament, żeby przynosiła jak najwięcej potencjalnych klientów)

Zamiast tego: Możesz stworzyć kilka wersji z różnymi obrazami. Facebook będzie pokazywał je losowo wybranej przez Ciebie grupie docelowej.

Nie tylko dotrzesz ze swoją informacją do większej liczby osób, bo każdy lubi co innego, ale także będziesz w stanie zoptymalizować swoja reklamę poprzez pozostawienie tylko obrazów, które najlepiej konwertują.

 

5. Nie przykładasz należytej uwagi do wybrania grupy docelowej

Targetowanie grupy docelowej oznacza celne “strzelanie” reklamą do ludzi zainteresowanych twoja ofertą. Nie da się sprzedawać czegoś każdemu. Nie trać więc pieniędzy na reklamę, która dociera do do ludzi, którzy od Ciebie nie kupią.

Zamiast tego: Precyzyjnie określ swoja grupę docelową, Porządnie się zastanów kto powinien zobaczyć twoja reklamę i tak ustaw komu się pokaże. Podpowiedź: jest na to kilka sposobów na Facebooku i to wcale nie musi być trudne!

Dobre targetowanie reklamy na Facebooku to podstawa.

 

[bctt tweet=”7 Błędów, które popełniasz reklamując się na Facebooku” username=”informator_e”]

 

6. Dodajesz za dużo tekstu

Za dużo tekstu zniechęca i sprawia, że coś wydaje się skomplikowane. Reklama na Facebooku to nie czas na elaborat.

Zamiast tego: w sposób zwięzły i prosty wyjaśnij co oferujesz. Dodaj jakąś zachętę do kliknięcia w link reklamy.

Twój potencjalny klient poświęci tylko kilka sekund by zwrócić uwagę na Twoją reklamę. Pokaż więc szybko i jasno, jaką wartość mu oferujesz Będzie czas na szersze wyjaśnienia kiedy kliknie w reklamę, czyli wyrazi zainteresowanie. Reklamą łapiesz tylko uwagę.

 

 

7. Szybko się zniechęcasz

Robisz swoja kampanię tylko raz, nie widzisz super wyników i stwierdzasz, że to nie działa. Chyba jeszcze nikt nie stworzył reklamy idealnie za pierwszym razem. Co więcej, nawet specjaliści wiedzą, że reklamę się optymalizuje i rozwija.

Przyłóż się najlepiej jak możesz do stworzenia swojej pierwszej reklamy, szczególnie wyboru grupy docelowej, ale pogódź się z myślą, że może nie być spektakularnych sukcesów.  Następnie daj reklamie trochę czasu do działania i obserwuj ją i zmieniaj, aż będzie działać świetnie.

Zamiast tego: statystyki kampanii dadzą Ci informację, kto w co i kiedy klika. Dzięki temu wybierzesz najlepszą porę oraz najlepsze obrazy dla swojej reklamy. Z czasem zweryfikujesz też swoją grupę odbiorców i zawęzisz ją do tych najbardziej zainteresowanych, którzy zamieniają się w klientów.

 

Reklama na Facebooku to jest proces. To tak jak z prowadzeniem auta, najpierw prowadzisz nieporadnie i lekko przestraszony, ale z czasem i z doświadczeniem idzie Ci coraz lepiej. Po latach staje się to wręcz odruchem.

Jeśli prowadzisz swoją firmę w internecie, sprzedajesz lub choćby promujesz się online, to umiejętność robienia reklamy na Facebooku staje się takim samym wymogiem jak prawo jazdy dla dorosłego człowieka.

 

[activecampaign form=9]

7 komentarzy

  • A nie jest tak, że jak zapłacisz za reklamę, to fb obcina Ci zasięgi, bo wie, że jesteś zdolny do wykupienia (kolejnej) reklamy zatem dlaczego ma pokazywać Twoje treści za darmo?

    • Tak do końca co tam Facebook kombinuje to nam nie opowiada, oficjalna historia jest taka, że Facebook wziął pod uwagę zdanie ludzi, że nie chcą oglądać za dużo treści typu reklama na swoich ścianach i w związku z tym Facebook ogłosił, że reklama, ma być reklamą i że będzie obcinał zasięgi organiczne postom, które mają charakter reklamowy, czyli sprzedażowym ale również konkursowym, ale do końca na jakiej zasadzie to ocenia to tylko Facebook wie.

  • Twoje rady z pewnością mi się przydadzą. Wkrótce będę debiutować z reklamą, więc przeczytałam bardzo dokładnie to, co napisałaś :)

Comments are closed.

Scroll to Top