7 powodów, dla których nie sprzedajesz swoich produktów lub usług

7 powodów, dla których nie sprzedajesz swoich produktów lub usług

Postanowiłeś zacząć własny biznes! Super!

Nie chcesz pracować u kogoś albo próbujesz coś rozkręcić dodatkowo. Wiadomo, dodatkowy przychód zawsze się przyda. No i pomysł na biznes masz genialny, komu mogłoby się to nie spodobać?

Na dodatek wszyscy mówią, że trzeba robić to, co przynosi satysfakcję! A ty czujesz, że jak już rozkręcisz ten biznes to będziesz miał dużo satysfakcji. (będziesz miał, to mogę Ci obiecać!)

Może nawet twój biznes już istnieje. Są produkty, jest sklep – internetowy lub murowany.

Albo oferujesz usługi – strona internetowa już jest (taka jaką sobie wymarzyłeś…), ale pięknie tam napisane co robisz. Super! Wizytówki też masz fajne!

Teraz pojawia się jeden problem. Podstawowy problem każdego przedsiębiorcy – nie ma klientów. Ktoś tam, coś tam, rodzina, znajomi, trochę kupili, więcej nie ma.

No ale nie poddajesz się, w końcu teraz są te Facebooki, promujesz się tam, może nawet zaczynasz blog. Dajesz reklamę do gazety albo na jakiejś stronie internetowej. Niewielki efekt? Albo nawet wcale…

Zaczynasz się zastanawiać o co chodzi? Co robisz nie tak? W końcu dużo czasu i energii Ci to zabiera a efekty marne… co robisz nie tak? O co chodzi?

 

 

Pewnie dotyczy cię któryś (lub nawet kilka) z 7 podstawowych powodów, dla których nie sprzedajesz więcej:

 

1. Nie skupiasz się na promocji.

Jeśli stworzyłeś już swój sklep czy ofertę kursów, to musisz teraz skupić się na ich promocji. Warunkiem powodzenia każdego biznesu jest pokazywanie się nowym ludziom, cały czas.

Jeżeli więc masz problem z pozyskiwaniem nowych klientów, to przestań ulepszać i ulepszać swoje produkty czy usługi. Choćby były idealne, jeśli nie pokażesz się potencjalnym klientom, nikt ich nie kupi. Czas skupić się na promocji, na docieraniu do jak największej liczby ludzi. I to ludzi zainteresowanych tym, co oferujesz.

Warto zdawać sobie sprawę, że dużo ludzi musi dowiedzieć się o istnieniu twojego produktu, aby część z nich rozważyła jego kupienie. Jeszcze mniejszy odsetek faktycznie kupił a kilkoro zostało wiernymi klientami a nawet ambasadorami twojej marki.

Musisz dotrzeć do wielu ludzi by wyłuskać te części.

 

[bctt tweet=”Poświęcaj 20% czasu na tworzenie dobrych produktów i treści i 80% czasu na promowanie ich #marketing #sprzedaż” username=”informator_e”]

 

2. Nie pokazujesz ludziom, że się znasz na tym co robisz

Paradoksalnie nie chodzi tu o wychwalanie własnej osoby, pokazywanie trofeów i dyplomów i udowadnianie 40 lat edukacji w temacie.

Ludzie zobaczą, że znasz się na tym co robisz jeśli zaoferujesz im wartość, pokażesz rozwiązanie, udowodnisz, że ich rozumiesz i chcesz im pomóc.

Tak buduje się zaufanie potencjalnego klienta. Kiedy uwierzą, że ich rozumiesz i chcesz im pomóc, to zostaną. Nawet jeśli nie kupią od razu to będą obserwować twoje konta na mediach społecznościowych czy twój blog i mogą zostać klientami w przyszłości, albo polecać Cię innym.

 

3. Nie mówisz językiem korzyści

Prawda jest taka, że każdy skupiony jest na sobie (taka ludzka natura). Wchodząc na twoją stronę internetową czy do twojego sklepu, każdy zastanawia się – co ja będę z tego mieć, czy mi warto tu być? A twoim zadaniem jest udowodnić, że warto.

Jak to zrobić? Używając języka korzyści – jakie korzyści będzie miał ktoś, kto skorzysta z twojej oferty. Jak się będzie czuł? Może jakiś problem mu zniknie? Może coś osiągnie? Spróbuj odpowiedzieć na pytanie, jak zmieni się jego życie. Dlatego, że to go najbardziej interesuje.

Korzyści mogą być różne – może rozwiązujesz jakieś problemy, oszczędzasz czas, może dostarczasz doznań estetycznych, może skłaniasz do śmiechu, może sprawiasz, że twój klient wygląda lub czuje się wyjątkowy. Pomyśl, jaka korzyść oferujesz i skup się na tym by klientowi to jasno pokazać.

 

 

4. Masz zbyt mało kontaktu z klientem

No przecież pokazałeś się ludziom – zrobiłeś reklamy! Ale nie działały, i tak nie kupowali… Zazwyczaj firmy koncentrują się na etapie wstępnym – ukazaniu się klientom i od razu na etapie sprzedaży. Jak nie kupują, to widać nie działa. No nie działa. Tylko, że niekoniecznie dlatego, że z reklamą albo produktem jest coś nie tak.

Większość ludzi potrzebuje trochę czasu, żeby twój biznes poznać i zaufać mu. A może nawet nie tyle czasu, co kontaktu. Masz dużo większe prawdopodobieństwo, że ktoś od Ciebie coś kupi, jeśli usłyszał od Ciebie lub o Tobie co najmniej 7 razy. Dzieje się tak z kilku powodów. Między innymi ludzie mogą nie być gotowi na zakup, kiedy widzą twoja reklamę pierwszy raz albo mogą nie być w odpowiednim stanie emocjonalnym. Jednak przede wszystkim, oni Ci po prostu nie ufają, bo Cię nie znają.

Każdy kolejny raz, kiedy widzą twoją markę – czy jest to kolejny raz wyświetlona reklama, czy newsletter, czy post na Facebooku, wpis na blogu – oswaja ich z twoją ofertą i zwiększa szanse na to, że albo kupią w przyszłości albo będą polecać twoje produkty ludziom, którzy ich szukają.

(Tak na marginesie – to właśnie dlatego oglądasz ciągle te same reklamy w telewizji, no bo o jakim leku pomyślisz jak dostaniesz zgagi? No tak, o tym, co to go już tyle razy w TV widziałeś…)

 

 

5. Nie słuchasz swoich klientów

Czasami zwyczajna ludzka rozmowa może dać wiele do myślenia. Może to być też akcja zorganizowana – ankieta na przykład, czy pytanie zadane na Instagramie. Po prostu stwarzaj możliwości, w których wsłuchasz się w głos swoich klientów.

Słuchając ich zwracaj uwagę na informacje typu – dlaczego kupują u Ciebie? Jakie mają problemy, które im rozwiązałeś, i które pozostają nierozwiązane? Czego szukają? Czego im brakuje? Wsłuchuj się też w głosy niezadowolenia (może nawet bardziej).

 

Twoi najbardziej niezadowoleni klienci są najlepszym źródłem do nauki

Bill Gates, Microsoft

 

Po co? Ano dlatego, że aby być skutecznym w sprzedaży, musisz w ofercie używać języka swoich klientów. Choćbyś chciał najpiękniej i z największą pompą opisywać swoje produkty i usługi, skuteczniejszy będzie język klienta.

Wtedy nowy potencjalny klient ma szansę się z nim utożsamić, zaufać Ci i kupić. Pompa i żargon najczęściej będą tu nie na miejscu (no chyba, że klient ich też używa – np. Produkty dla nastolatków, albo specjalistyczne)

 

6. Twoje działania nie są skoordynowane

Masz dużo pracy, ale jeśli twoje działania, nie są skoordynowane, to nie są skuteczne.

Starasz się, ja wiem. Reklamujesz się. Założyłeś konta na serwisach społecznościowych. Może zacząłeś bloga firmowego… Chodzisz na networking…

To wszystko kosztuje ogromnie dużo czasu i energii a efektów jeszcze nie widać… Problem jest, bo tego czasu i energii to masz tylko skończoną ilość. Biznes się nie kręci jak powinien a Ty nie wiesz w co ręce włożyć!

 

[bctt tweet=”Zobacz 7 powodów, dla których nie sprzedajesz swoich produktów lub usług” username=”informator_e”]

 

A to dlatego, że nie wiesz co, z tego czym się zajmujesz, przynosi efekty a co nie. No niby jest trochę więcej wizyt na stronie, ale nie zapisują się na newsletter ani nie kupują.

W efekcie oznacza to, że nie wiesz dokładnie skąd są Ci ludzie, którzy na stronę wchodzą. Jakbyś wiedział, to mógłby skupić się na tym jednym kanale, a tak to próbujesz ogarnąć wszystko na raz. Nie wiesz kto się zapisuje na newsletter i dlaczego. Może nawet sam nie wiesz dlaczego w ogóle miałby się zapisać. Nie wiesz czy nie podoba im się twoja strona internetowa w ogóle, twoje wpisy czy twoje ceny.

Jeśli działasz chaotycznie, to praktycznie nie wiesz nic. Gdybyś wiedział, to mógłbyś poprawiać to, co nie działa, lub skupić się tylko na tym co ewidentnie działa.

 

Dlatego potrzebny ci system, ale o tym w następnym punkcie

 

7. Brakuje Ci systemu

Wszystko co robisz, powinno wpisywać się w spójny system, którego celem jest przeprowadzenie klienta od zainteresowania go twoim produktem do zakupu.

Wyobraź sobie, że wszystko co robisz, by promować i sprzedawać swoje produkty jest jak mapa lub schemat. Wszystko ma tam swoje miejsce i swoją kolejność. Dokładnie wiesz jaki jest cel twoich działań. Co i po co robisz oraz kiedy. W jaki sposób prowadzisz swojego klienta i dajesz mu dojrzeć do zakupu.

Na dodatek możesz obserwować statystyki każdego elementu, dzięki czemu widzisz co działa, co trzeba naprawić, z czego zrezygnować a co rozwijać?

 

 

Brzmi dobrze, prawda?

Dla każdego biznesu, niezależnie od tego co oferuje, można zbudować takie systemy. Najlepsze jest to, że raz zbudowane i zoptymalizowane działają one prawie automatycznie. A ty możesz skupić się na pokazywaniu swojego biznesu ludziom, tworzeniu nowych systemów i optymalizowaniu starych by jeszcze bardziej poprawić wyniki.

Na szczęście taki system sprzedaży to nie jest technika rakietowa i można się go nauczyć a potem powielać i rosnąć!

 

Zobacz wybór naszych kursów online tutaj.

 


Business vectors designed by Freepik, shahsoft1, Dooder, rosapuchalt, Graphiqastock

3 komentarze do wpisu „7 powodów, dla których nie sprzedajesz swoich produktów lub usług”

  1. Muszę przyznać , że przeczytałem z zainteresowaniem , dotychczas takie poradniki typu ” Jak być szczęśliwym ?Poradnik dla idiotów” nie budziły ciepłych uczuć, ale z tym może być inaczej. Wgryzę się :)
    pozdr
    bm
    ………………………………….
    https://bigmarkk.wordpress.com/

Możliwość komentowania jest wyłączona.